Content marketing, czyli dobre treści, które przyciągają konsumentów.

Biznes w sieci ma rację bytu jedynie wówczas, gdy podjętych zostanie szereg działań marketingowych, z content marketingiem na czele. Dlaczego „marketing treści” jest tak ważny? Bo pozwala na podjęcie dialogu z konsumentem. Umożliwia przyciągnięcie go atrakcyjnymi treściami, a zarazem edukuje oraz dostarcza rozrywki. Publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści to nie wszystko. Powinny być one tak skonstruowane, aby zajmowały wysoką pozycję w rankingach wyszukiwarek internetowych.

Odpowiednia struktura tekstu
Tekst o właściwej strukturze jest dla odbiorcy dużo bardziej atrakcyjny, niż chaotyczne i nieuporządkowane treści. Niezwykle istotny jest, zatem odpowiedni podział tekstu, akapity oraz śródtytuły, które pozwalają na pobieżne i szybkie zapoznanie się z treścią. Odbiorcy kochają również wszelkiego rodzaju wypunktowania. Warto je, zatem umieszczać w artykułach content marketingowych. Na zaangażowanie odbiorcy wpływa również multimedialność tekstu. Wystarczy dodanie do treści kilku zdjęć czy materiału wideo, aby skutecznie zwiększyć linkowanie.

Co na to Google?
Algorytmy Google zmieniają się regularnie i niezwykle dynamicznie. Niezmienny pozostaje jednak fakt, że wyszukiwarka Google ceni strony, które są bogate w treści. Według badań użytkownicy korzystający z wyszukiwarki internetowej coraz częściej, zamiast 2-3 wyrazowych fraz, coraz częściej wpisują frazy znacznie dłuższe, składające się nawet z 8 słów. Wniosek jest bardzo prosty. Im więcej słów w poście czy artykule, tym większa szansa na dobrą pozycję w rankingu Google. Oczywistym jest jednak, że tekst o kiepskiej jakości, choćby był najdłuższy, nie jest w stanie budować silnej marki, ani wpływać na zaangażowanie konsumentów.

Czy istnieje optymalna długość tekstu?
Długość tekstu zawsze powinna być wypadkową kilku czynników, a przede wszystkim rodzaju treści, odbiorców i kanału komunikacji. Nie istnieje, zatem idealna długość tekstu. Gwarancją czytania, udostępniania i pozyskiwania linków jest natomiast jakość treści. Atrakcyjny dla odbiorców może okazać się zarówno krótki wpis blogowy nieprzekraczający 500 słów, jaki dłuższy artykuł wzbogacony o cytaty, zdjęcia czy ciekawe dane. Dobra treść obroni się zawsze.

Dodaj komentarz